Lindringen kom efter få minutter, og det eneste de behøvede, var at stå!

Det er ingen hemmelighed, at træningen kan forbedre og måske endda helbrede mange fysiske og psykiske problemstillinger. Det er også velkendt, at motivationen til at træne bliver mindre, eller forsvinder når det regner eller der er knædyb sne uden for. Skader, fysiske begrænsninger, komplekser relateret til udseende og vægt kan også virke demotiverende for at bevæge sig hen i fitnescentret, hvor du skal eksponere dig selv når du synes du er aller mest ynkelig.

Arbejder du inden for sundhedssektoren, og ønsker at du at præsentere dine patienter for en træningsform, som både er enkel og hurtig, samtidg med den har tilstrækkelig intensivet og effekt, så bør du fortsætte med at læse om hvorfor Hypervibe Helkrops vibrationstmaskiner kan være løsningen på alle dine udfordringer.

Jeg elsker min Hypervibe når jeg har ondt. Når jeg træder ned af maskinen efter træning, er mine smerter lindret. Den har genoprettet min cirkulation og så hjælper den på mine led.

Wendy
Canada

Den enkle teknik, som øgede hasesenernes smidighed med 58% – uden udstrækning.

I dette forsøg trænede testpersonerne på en højtydende vibrationsmaskine med 17G. Hver vibrationstræning varede kun 3 minutter med tre træninger per uge. Efter 6 uger havde testpersonerne samlet trænet under en time, men alligevel:

  • Var smidigheden af hasesenerne øget med 58%
  • De lavede ikke udstræningsøvelser i løbet af de 6 uger.
  • Forbedringen af deres smidihed svarer til 63 minutters intensiv udstræking.
  • Testgruppen bevarede deres smidighed i længere tid end den gruppe de blev sammenlignet med.

Igjen var årsagen til de fantastiske resultater den høje G-kraft på 17G, som blev brugt til at stimulere forsøgspersonerne. i et tilsvarende projekt8  blev G-kraften reduceret med faktor 8, til 2G. Resultaterne blev ligeledes reduceret med faktor 8 idet de kun opnåede en forbedring i smidigheden på 8%.

Vi introducerer Hypervibe Helkropsvibration.

Som du sikkert allerede er klar over, så har træning en helt afgørende rolle, når det gælder om at opnå sundhedsmæssige gevinster og forebygge at kroppen forfalder.

For mange som har passeret pensionsalderen, er det ikke et realistisk alternativ, at tage med de 20 årige i fitnesscentret for at træne. Hvis du ønsker at styrke muskler, knogler, samtidig med du forbedrer din balance og får mere energi, så er det vigtigt at du træner med en tilstrækkelig intensitet. Hypervibe er et fantastisk alternativ, som kan hjælpe dig med denne træning.

Højintensitets resultater, opnået med træning af lav intensitet.

Hypervibe helkrops vibrationstræning giver dig en tryg og komfortabel stimulation, som :

  • Føles behageligt. Dette er en af de begrundelser som folk anvender, når de skal forklare hvorfor de er mere tilbøjelige til at vælge Hypervibe, end andre former for træning. 14
  • Kun kræver nogle få minutters daglig træning for at være effektiv. Du kan enkelt op eller nedjustere dine mål.15
  • Ikke behøver meget ret meget fysisk aktivitet. Hvis dine led føles ukomfortable eller gør ondt i en stilling, så finder du bare en position, som er behagelig. Maskinen vil fortsat stimulere muskler, knogler og cirkulation. 8,16,17
  • Er tryggere end andre træningsformer fordi du ikke behøver at forlade dit hjem, løfte tunge vægte eller være tvunget til at løbe og springe rundt, hvilket eliminerer de væsentligste risici for skader. 18,19,20
  • Let kan kontrolleres og justeres. Med et tryk på en knap eller ved at ændre kropsposition kan du skifte til en højere eller lavere træningsintensitet.
  • Ikke efterlader dig endnu mere udslidt. Hypervibe stimulerer hurtigt og effektivt muskler, knogler og cirkulation uden at anstrenge hjertet uden at tappe dig for energi ligesom andre træningsformer. 3

Sådan fungerer Hypervibe.

Den vibrerende platform bevæger sig op og ned, nogle få millimeter af gangen, i den indstillede hastighed. Denne vibrerende bevægelse, forplanter sig videre ud i din krop. Træning med Hypervibe påvirker specielt din krop på tre måder:

1. Øget tyngdekraftspåvirkning.

Når platformen hæves, bliver din krop presset opad. Det som du mærker, er tyngdekraften, også kaldet G-kraften, hvor ”G” står for gravity. Maskinen udsætter din krop for en øget påvirkning af tyngdekraften.

Når din krop udsættes for en øget tyngdekraftspåvirkning, reagerer den ved at øge styrken og tonussen af musklerne19 . Israelske forskere har påvist dette i forbindelse med et forsøg, hvor forsøgspersonerne skulle træne vibrationstræning i 2 minutter ved 23G (23 ganger jordens naturlige tyngdekraft) Dette skulle udføres tre gange ugentligt. Gruppen blev sammenlignet med en kontrolgruppe, som skulle udføre de samme øvelser, men uden vibrationstræning. Efter 3 uger var kontrolgruppens styrke øget med 16%, mens forsøgsgruppen havde opnået en forøget styrke på 49,8%.20  

2. Rytmisk bevægelse.

Den hurtige bevægelse op og ned, skaber bølger af bevægelser op gennem dit bindevæv. Ved lav hastighed, kan du se hud og muskler skvulpe ligesom vand. Disse bevægelser spreder dig ud i hele din krop. Intensiteten af disse bevægelser, indstilles ved at øge eller reducere mængden af G-kraft.

Denne rytmiske bevægelse øger samtidig cirkulationen af blod og lymfevæske. Dette giver en mere effektiv rensning af affaldsstoffer, reducerer ødemer og så sikrer den øgede cirkulation, at led og muskler bliver varmet hurtigere op.21 Ved lave indstillinger fungerer de rytmiske bevægelser, som massage.

3. Muskler og reflekser.

Platformens bevægelser forplanter sig til dine led og skaber bevægelse, som forplanter sig videre til muskler og bindevæv. Muskler og bindevæv er hæftet fast til dine led, og denne forplantning af bevægelser, giver kraftige muskelsammentrækninger, på samme måde som når lægen tester dine reflekser ved at banke dig under knæet, og dine nerver sender besked til musklerne om  at trække sig sammen.22 

En hurtig nerve og muskelaktivitet giver en række fordele som:

  • Øget muskelstyrke– Styrke er en evne som normalt udvikles af aktiviteter som involverer løb, spring, vægtløftning. De gentagende muskelsammentrækninger, som opstår i forbindelse med vibrationstræning, giver en tilsvarende styrke, bare hurtigere, hvilket giver mere tid til opbygning og restitution. 2
  • Kortere opvarmningstid. Bevægelse af muskler giver en øget forbrænding af fedt og sukker, og frigiver varme. Denne varme forplanter sig til muskler, led og bindevæv, og gør bevægelserne lettere, samtidig med den reducerer risikoen for skader. Vibrationstræning kan anvendes som opvarmning før andre aktiviteter, og er en hurtig og effektiv form for opvarmning.20
  • Øget energi. Når musklerne bevæges regelmæssigt, øges kroppens forbrænding, og hjerneaktiviteten stimuleres. Det giver en øget følelse af velvære. Bevægelse giver dig ikke kun en følelse af at være mere energisk, den giver dig rent faktisk mere energi og overskud til at gøre de ting, som du holder af.18
  • Stærkere knogler. Kombinationen af stærke muskler, som giver et øget træk på dine knogler, en øgning af cirkulationen af blod og lymfe, samt en øget vægtbelastning, giver dig stærkere knogler. 23
  • Forbedret adræthed. Det er velkendt, at vibrationstræning forbedrer din balance. Sammen med en øget muskelstyrke og hurtigere reflekser, så får du en mere adræt krop18. 
  • Øget smidighed. 18 trænings akter a 3 minutter, med vibrationstræning med 17G, gav en 58% øgning af hasesenerne. 24 

Ofte stillede spørgsmål.

  • Spørgsmål: Jeg har en nyere skade, som fortsat gør ondt. Kan jeg fortsætte med at bruge maskinen?
  • Spørgsmål: Når jeg har anskaffet mig min maskine, hvordan finder jeg så ud af hvordan den skal bruges på mine klienter?
  • Spørgsmål: Jeg har tænkt at anvende maskinen i min klinik. Er der nogen risiko for at den går i stykker?
  • Spørgsmål: Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg ikke har råd til at betale hele maskines på en gang?
Spørgsmål: Jeg har en nyere skade, som fortsat gør ondt. Kan jeg fortsætte med at bruge maskinen?

Svar: Medmindre at din skade er et knoglebrud, kan du i de fleste tilfælde fortsætte med at vibrationstræne. Maskinen stimulerer muskler, cirkulation og drænage af lymfe uden at dine led bliver belastet ret meget. Find en stilling som er komfortabel og øg maskinens indstillinger langsomt.

Spørgsmål: Når jeg har anskaffet mig min maskine, hvordan finder jeg så ud af hvordan den skal bruges på mine klienter?

Svar: Du får adgang til vores vedledningsside, hvor der dindes videoer, hvor man kan se øvelser og demontrationer af de terapeutiske øvelsesprogrammer. Der findes også et netværk af andre professionelle, hvor du kan dele og hente inspiration og vejledning.

Spørgsmål: Jeg har tænkt at anvende maskinen i min klinik. Er der nogen risiko for at den går i stykker?

Svar: Din maskine leveres med 1 års garanti når den anvendes professionelt. Den tåler hyppig anvendelse og er testet på personer op til 180 kg. Desuden kan vores servicecenter hjælpe med en evt. reperation og reservedele, hvis det skule blive nødvendigt.

Spørgsmål: Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg ikke har råd til at betale hele maskines på en gang?

Svar: Vores danske Hypervibe forhandler tilbyder finansering/delbetaling via ekstern finanseringsbureau.

Har du spørgsmål?

Hvis du har tekniske eller praktiske spørgsmål, eller behøver hjælp til at bestille din maskine, så kontakt os endelig for at få hjælp.

Klik her for at få hjælp 

Køpvejledning for helkropps vibrationsmaskiner – 41 testede vibrationsmaskiner

Kun 9 ud af 41 maskiner bestod alle testene, og kunne levere det vibrationsniveau, som ligger grund for de mest imponerende forskningsresultater. Hypervibe var den eneste maskine til under 40.000 kr, som var blandt de 9 bedste. Den gennemsnitlige effekt på samtlige maskiner til under 40.000 kr. er 4G. Hypervibes maskiner leverer op til 17 G.

Download Hypervibes købevejledning her

Start din forvandling nu!

Klik her for at blive ført videre til vores bestillingside. Dette er en mulighed, som du ikke må gå glip af. Det kræver en minimal indsats, samtidig med du vil opleve store trænings- og sundhedsmæssige gevinster. Drag nytte af denne teknologi og lad den gøre arbejdet for dig.

Ligesom andre på denne side, som har valgt at hjælpe sig selv til en bedre sundhed, vil du i lighed med dem, modtage den samme gode service, løbende vejledning og støtte. Alt samme fordele som giver :

  • Bedre holdning
  • Stærkere muskler4
  • Mindre fysisk ubehag2
  • Stærkere knogler21
  • Øget smidighed4
  • Forbedret fleksibilitet og bevægelse11
  • Forbedringer af rygproblemer2.

KLIK HER for at bestille din egen Hypervibemaskine.

Referancer.

  1. Kessler NJ. Vibrasjonsbehandling med hele kroppen for smertefull perifer nevropati med diabetiker: en pilotstudie. J Bodyw Mov Ther .2013 okt ; 17 (4): 518-22.
  2. Rittweger J. Behandling av kroniske smerter i korsryggen med korsryggsstrekk og vibrasjon i hele kroppen: en randomisert kontrollert studie. Spine ( Phila Pa 1976). 2002 1. september; 27 (17): 1829-34
  3. Park YG. Terapeutisk effekt av vibrasjon av hele kroppen på kronisk knæreartrose. Ann Rehabil Med. 2013 aug ; 37 (4): 505-15.
  4. SSealey R, «Effekter av treningsinngrep på fysiske forhold og helse hos veteranveteraner.» International Journal of Therapy and Rehabilitation, August 2011, Vol 18, No. 8.
  5. Stewart JM. Plantarvibrasjon forbedrer benets væskestrømning hos perimenopausale kvinner. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2005 Mar; 288 (3): R623-9
  6. Haas CT. Effektene av tilfeldig vibrasjon av hele kroppen på motoriske symptomer ved Parkinsons sykdom NeuroRehabilitation . 2006 ; 21 (1): 29-36.
  7. Dastmenash S. Effekten av vibrasjoner i hele kroppen, PNF-trening eller en kombinasjon av begge deler på hamstrings bevegelsesområde. World Applied Sciences Journal 2010; 11 (6): 744-751
  8. Ferguson SL. Sammenligning av effektene av 3 ukers trening i overkroppen, vibrasjoner og tøyninger, og strekker seg alene på skulderfleksibilitet hos menn på college. J Styrke Cond Res. 2013 desember; 27 (12): 3329-34
  9. Boggild M. Vibrasjon i hele kroppen klarte ikke å forbedre muskeltettheten etter menopausen. Plakatpresentasjon – American Society for Bone and Mineral Research 4-7 oktober 2013
  10. Sealy R. Akutt trening hos veteraner i Vietnam er forbundet med positive subjektive opplevelser. Int J Exercise Sci 3 (1): 36-42, 2010.
  11. van den Tillaar R. Vil vibrasjonstrening av hele kroppen bidra til å øke bevegelsesområdet for hamstrings? J Styrke Cond Res. 2006 Feb ; 20 (1): 192-6.
  12. Delecluse C, Roelants M, Verschueren S. 2003. Styrkeøkning etter vibrasjon av hele kroppen sammenlignet med motstandstrening, Med Sci Sports Training , 35 (6), 1033-41.
  13. Sanudo . Vibrasjonstrening av hele kroppen forbedrer blodstrømmen i beinet og fettstoffer hos pasienter med type 2 diabetes mellitus -. Eur J Appl Physiol. 2013 september ; 113 (9): 2245-52.
  14. Rohlmann A. In vivo målinger av effekten av vibrasjoner i hele kroppen på spinalbelastningen . Eur Spine J. 2014 Mar ; 23 (3): 666-72.
  15. Cardinale M. Trening i hele kroppen: er vibrasjoner bra for deg? Br J Sports Med. 2005 Sep; 39 (9): 585-9
  16. Zhang L, «Effekt av helkropps vibrasjonsøvelse på mobilitet , balanseevne og generell helsetilstand hos skrøpelige eldre pasienter: en pilot randomisert kontrollert studie.» Clin Rehabil . 2013 17. jul
  17. Bosco C. Påvirkning av vibrasjon av hele kroppen på den mekaniske oppførselen til skjelettmuskel; Clinical Physiology, 1999; 19: 183-187
  18. Issurin VB. Effekt av vibrasjonsstimuleringstrening på maksimal kraft og fleksibilitet. J Sports Sci. 1994 desember; 12 (6): 561-6
  19. Cochrane, D. Effekten av akutt vibrasjon i underkroppen på treningshastigheten. European Journal of Applied Physiology (2008): 103, 441-448
  20. Cochrane DJ. Endringer i leddvinkel, muskel-sene kompleks lengde, muskelkontraktsvevforskyvning og modulering av EMG-aktivitet under akutt vibrasjon i hele kroppen. Muskelnerv. 2009 september; 40 (3): 420-9
  21. Ruan XY. Effekter av vibrasjonsbehandling på beinmineraltetthet hos postmenopausale kvinner med osteoporose. Chin Med J ( Engl ). 2008 5. jul; 121 (13): 1155-8
  22. Rittweger J. Vibrasjon som en treningsmodalitet: hvordan den kan fungere, og hva dens potensiale kan være. Eur J Appl Physiol. 2010 Mar ; 108 (5): 877-904.
  23. Fontana TL. Effekten av vektbærende trening med lav frekvens, vibrasjon i hele kroppen på lumbosacral proprioception: en pilotstudie på normale fag. Aust J Fysioter . 2005; 51 (4): 259-63
X
We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept
Reject