Øg kroppens fedtforbrænding ved at træne op til 20 minutter, 3-4 gange ugentligt, uden at skulle forlade dit hjem.1

Er det svært at nå dine træningsmål?

Er der nogle af nedenstående faktorer, som forhindrer dig i at opnå det ønskede vægttab?
  • Manglende tid til træning.
  • Du er ikke komfortabel ved at træne offentligt, hvor andre kan se dig.
  • Du mangler den fornødne tid til at træne.
  • Den træning som er mest effektiv, er for hård eller vanskelig at udføre.
  • Du har opgivet at træne dig til vægttab fordi alle dine tidligere forsøg har været mislykkedes.

Hvordan kan Hypervibe hjælpe dig?

Hypervibe virker for de fleste mennesker, også dem, som har svært ved at træne på grund af fysiske udfordringer, eller som har opgivet at træne på grund af andre årsager.

      • Du kan træne hjemme, uden at nogle ser dig.
      • Træning med Hypervibe er effektiv. En trænings akt på 10 minutter, giver resultater, som det normalt tager meget længere tid at opnå. (2)

Træning med Hypervibe er lettere end andre former for træning, og giver dig efterfølgende en følelse af velvære, som får dig til at fortsætte2,3.

Sådan opnår du resultater med Hypervibe.

For at reducere mængden af kropsfedt, er det nødvendigt at træne med høj intensitet. Hvis du tidligere har forsøgt at træne uden at det havde det ønskede effekt på dit vægttab, så har din træning sandsynligvis ikke været intens nok. Det er også en mulighed, at træningen virkede drænende på dit energiniveau og efterlod dig med en følelse af udmattethed. Kunne du ikke nå at restituere dig inden næste træning og nedbrød du på den måde din krop og motivation fordi din energi og dit humør forsvandt, samtidig med du præsterede dårligere?

Vibrationstræning kan stimulere dine muskler på forskellige måder, lige fra mild massage til intens træning. Dette foregår på en måde, som ikke kræver at du skal præstere en masse. Ud over muskelstimulationen, så har vibrationstræning  andre positive effekter på din på din krop og dit hormonsystem, som betyder at du ikke bliver træt og udslidt af at træne.

Sådan fungerer Hypervibe.

Den vibrerende platform bevæger sig op og ned, nogle få millimeter af gangen, i den indstillede hastighed. Denne vibrerende bevægelse, forplanter sig videre ud i din krop. Træning med Hypervibe påvirker specielt din krop på tre måder:

1.Øget tyngdekraftspåvirkning.

Når platformen hæves, bliver din krop presset opad. Det som du mærker, er tyngdekraften, også kaldet G-kraften, hvor ”G” står for gravity. Maskinen udsætter din krop for en øget påvirkning af tyngdekraften.

Når din krop udsættes for en øget tyngdekraftspåvirkning, reagerer den ved at øge styrken og tonussen af musklerne19 . Israelske forskere har påvist dette i forbindelse med et forsøg, hvor forsøgspersonerne skulle træne vibrationstræning i 2 minutter ved 23G (23 ganger jordens naturlige tyngdekraft) Dette skulle udføres tre gange ugentligt. Gruppen blev sammenlignet med en kontrolgruppe, som skulle udføre de samme øvelser, men uden vibrationstræning. Efter 3 uger var kontrolgruppens styrke øget med 16%, mens forsøgsgruppen havde opnået en forøget styrke på 49,8%.20  

2.Rytmisk bevægelse.

Den hurtige bevægelse op og ned, skaber bølger af bevægelser op gennem dit bindevæv. Ved lav hastighed, kan du se hud og muskler skvulpe ligesom vand. Disse bevægelser spreder dig ud i hele din krop. Intensiteten af disse bevægelser, indstilles ved at øge eller reducere mængden af G-kraft.

Denne rytmiske bevægelse øger samtidig cirkulationen af blod og lymfevæske. Dette giver en mere effektiv rensning af affaldsstoffer, reducerer ødemer og så sikrer den øgede cirkulation, at led og muskler bliver varmet hurtigere op.21 Ved lave indstillinger fungerer de rytmiske bevægelser, som massage.

3.Muskler og reflekser.

Platformens bevægelser forplanter sig til dine led og skaber bevægelse, som forplanter sig videre til muskler og bindevæv. Muskler og bindevæv er hæftet fast til dine led, og denne forplantning af bevægelser, giver kraftige muskelsammentrækninger, på samme måde som når lægen tester dine reflekser ved at banke dig under knæet, og dine nerver sender besked til musklerne om at trække sig sammen.22

En hurtig nerve og muskelaktivitet giver en række fordele som:

  • Øget muskelstyrke– Styrke er en evne som normalt udvikles af aktiviteter som involverer løb, spring, vægtløftning. De gentagende muskelsammentrækninger, som opstår i forbindelse med vibrationstræning, giver en tilsvarende styrke, bare hurtigere, hvilket giver mere tid til opbygning og restitution. 2
  • Kortere opvarmningstid. Bevægelse af muskler giver en øget forbrænding af fedt og sukker, og frigiver varme. Denne varme forplanter sig til muskler, led og bindevæv, og gør bevægelserne lettere, samtidig med den reducerer risikoen for skader. Vibrationstræning kan anvendes som opvarmning før andre aktiviteter, og er en hurtig og effektiv form for opvarmning.20
  • Øget energi. Når musklerne bevæges regelmæssigt, øges kroppens forbrænding, og hjerneaktiviteten stimuleres. Det giver en øget følelse af velvære. Bevægelse giver dig ikke kun en følelse af at være mere energisk, den giver dig rent faktisk mere energi og overskud til at gøre de ting, som du holder af.18
  • Stærkere knogler. Kombinationen af stærke muskler, som giver et øget træk på dine knogler, en øgning af cirkulationen af blod og lymfe, samt en øget vægtbelastning, giver dig stærkere knogler. 23
  • Forbedret adræthed. Det er velkendt, at vibrationstræning forbedrer din balance. Sammen med en øget muskelstyrke og hurtigere reflekser, så får du en mere adræt krop18. 
  • Øget smidighed. 18 trænings akter a 3 minutter, med vibrationstræning med 17G, gav en 58% øgning af hasesenerne. 24 

Prøv Hypervibe vibrationstræning nu!

Klik her  for at komme direkte til vores ordreside. Hypervibe vibrationstræning er en unik og skånsom måde at træne på. Tag imod de fordele, som denne teknologi tilbyder, og lad den udføre en stor del af dit arbejde. Læs om Dina, når hun fortæller om hvordan Hypervibe har forandret hendes liv. Ved køb af en Hypervibe maskine, får du grundig introduktion og vejledning i brug af maskinen.

Dina – USA

36 kg. fedt – væk!

Efter forgæves at have forsøgt at tabe mig i mange år, blev jeg i forbindelse med genoptræningen af en forstuvet ankel, præsenteret for Hypervibe. Dette fungerede så godt, at jeg begyndte at bruge den tre gange ugentligt. Jeg har tabt mig 36 kg. og har indtil nu, klaret at holde min vægt stabil i 2 år. Hypervibe er den eneste rutine, som jeg holder stædigt fast i.

Hvis du foretrækker en form for træning, som både føles behagelig, sikker og effektiv, så er Hypervibe:

  •  En tryg og diskret måde, hvorpå du kan begynde at få kontrol over din vægt på4.
  • At vågne op hver dag, og kunne se frem til nogle minutter med træning7
  •  Skånsom, så du har nok med styrke og energi til at komme godt igennem hver dag 3
  • Vejen til vægttab, som betyder at du kan købe det tøj du ønsker.
  • Tilfredsstillelsen af at være et godt eksempel for din familie.
  • Følelsen af stolthed over at kunne klare det selv.

Referancer.

  1. Sanudo . Vibrasjonstrening av hele kroppen forbedrer blodstrømmen i beinet og fettstoffer hos pasienter med type 2 diabetes mellitus -. Eur J Appl Physiol. 2013 september ; 113 (9): 2245-52.
  2.  Sealey R, «Effekter av treningsinngrep på fysiske forhold og helse hos veteranveteraner.» International Journal of Therapy and Rehabilitation, August 2011, Vol 18, No. 8.
  3. Delecluse C, Roelants M, Verschueren S. 2003. Styrkeøkning etter vibrasjon av hele kroppen sammenlignet med motstandstrening, Med Sci Sports Training , 35 (6), 1033-41.
  4. Bosco C. Påvirkning av vibrasjon av hele kroppen på den mekaniske oppførselen til skjelettmuskel; Clinical Physiology, 1999; 19: 183-187
  5. Bosco C. Hormonelle reaksjoner på vibrasjoner i hele kroppen hos menn. Eur J Appl Physiol. 2000 apr; 81 (6): 449-54
  6.  Pritzlaff -Roy CJ. Kjønn styrer forholdet mellom treningsintensitet og frigjøring av veksthormon hos unge voksne. J Appl Physiol (1985). 2002 mai; 92 (5): 2053-60
  7. Stewart JM. Plantarvibrasjon forbedrer benets væskestrømning hos perimenopausale kvinner. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2005 Mar; 288 (3): R623-9
  8. Cochrane DJ. Endringer i leddvinkel, muskel-sene kompleks lengde, muskelkontraktsvevforskyvning og modulering av EMG-aktivitet under akutt vibrasjon i hele kroppen. Muskelnerv. 2009 september; 40 (3): 420-9
  9.  Frank H. Anti Cellulite Untersuch . SANADERM Profesjonell klinikk for hudsykdommer og allergier, Bad Mergentheim , Tyskland. 2003. Intern publikasjon.
  10. Rittweger J. Oksygenopptak under vibrasjon i hele kroppen: sammenligning med huk som en langsom frivillig bevegelse. Eur J Appl Physiol. 2001 desember; 86 (2): 169-73
  11. Serravite DH. Lasting og samtidig synkron vibrasjon i hele kroppen øker oksygenforbruket under motstandstrening. J Sports Sci Med. 2013 1. september; 12 (3): 475-80
  12. Cochrane, D. Effekten av akutt vibrasjon i underkroppen på treningshastigheten. European Journal of Applied Physiology (2008): 103, 441-448
X
We use cookies in order to give you the best possible experience on our website. By continuing to use this site, you agree to our use of cookies.
Accept
Reject